Enllaçats

Enllaçats

dimecres, 13 de novembre del 2013

7a classe B2: 11/11/2013

A aquesta classe quasi vàrem tenir una empatxada de verbs!

A petició dels que veniu a classe més assíduament, vaig avançar el T18 del llibre on apareixen temps verbals que volíeu treballar.

1. En primer lloc vàrem veure la diferència entre el pretèrit indefinit (HAVER + PARTICIPI) i el pretèrit perfet simple (VAIG, VARES, VA, etc. + INFINITIU). La diferència principal rau en el temps passat del qual parlam, si encara té continuïtat i ja ha acabat. Per exemple:

Enguany he començat a estudiar xinès. Aquest matí he anat al metge. Aquesta setmana hem anat d'excursió. Des que visc a Mallorca mai he visitat la Seu.

PERÔ

El mes de gener vaig començar a estudiar xinès. Ahir vaig anar al metge. La setmana passada vàrem anar d'excursió. Quan vivia a Mallorca mai vaig visitar la Seu.

2. Vàrem repassar el present d'indicatiu, l'imperfet, el perfet simple, el futur i el condicional de les 3 conjugacions. Èmfasi en la 3a amb els verbs de formes pures (DORMIR) i els verbs incoatius (SERVIR).

3. Explicació i ús del present de subjuntiu i vàrem anar apuntant alguns verbs especials:

ANAR : vagi, vagis, vagi, anem, aneu, vagin;
ESTAR: estigui, estiguis, estigui, estiguem, estigueu, estiguin.
ESCRIURE: escrigui, escriguis, escrigui, escriguem, escrigueu, escriguin.
VIURE: visqui, visquis, visqui, visquem, visqueu, visquin.
FER: faci, facis, faci, facem, faceu, facin.

Peculieritat dels verbs que en la 1a persona del present d'indicatiu (jo escric, jo vénc, tenc, etc.) fan el present de subjuntiu amb gu la majoria de vegades. COMPTE!

TASCA: feis totes les activitats del T18 i si trobau algun lloc per internet per practicar temps verbals, compartiu-ho amb la classe. Jo us anim a fer-ho al PELC!

MÉS TASCA: feis un comentari d'unes 80 paraules sobre una pel·lícula o obra de teatre que hàgiu anat a veure fa poc. Explicau perquè creis que és bona o no, què la caracteritza, els actors, el tema... No es tracta de dir només el vostre gust sinó de fer quasi quasi de crítics. A veure com us va!

SORT!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada